iran

sseo iran

iran

sseo iran

  • ۰
  • ۰

روف گاردن

 روف گاردن

روف گاردن یا باغ بام به فضا های سر سبز و شادابی که بالاتر از سطح زمین و معمولا در پشت بام خانه ها یا آپارتمان ها احداث می شود گفته می شود. با احداث روف گاردن شما می تواند اوقات فراغت خود را به همراه خانواده می توانید در فضای سر سبز، شاداب و با ویو عالی شهرتان به همراه هوای تمیز (اکسیژن) بگذرانید همچنین ناگفته نماند که روف گاردن ها در پایین آوردن مصرف انرژی نیز تاثیر گذار هست. طراحی و ساخت روف گارد بیشتر در شهر های بزرگ همانند تهران صرفه اقتصادی دارند احداث می شود.
در ادامه نیز با ما همراه بشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار بدهیم.

روف گاردن

روف گاردن

روف گاردن و تاریخچه ی آن

معلوم نیست که ایده چنین طراحی برای چه کسی یا به کدام دوره بر میگردد. بعضی از دستم در کاران این ایده را به باغ های معلق بابل نسبت می دهند که در هوا معلق نبودند بلکه بر روی روی پشت بام های ساختمان ها اجرا شده بودند.
بام سبز مدرن، از سیستم های لایه های پیش ساخته تشکیل شده اند در سال 1960 در کشور آلمان توسعه و بسیار از کشور های اروپایی و آمریکایی از آن استقبال کردند.

دلایل استفاده از روف گاردن

بر خلاف سقف های سنتی که با قیر پوشانده می شدند، سقف های سبز به وسیله ی جذب گرما به حای بازتاب آن و همچنین ایجاد یک عایق طبیعی برای ساختمان هزینه های مصرف انرژی را کاهشد می دهد.
با کاهش تقضا برای پاکسازی هوا، انتشار گاز های گلخانه ای نیز کاهش می یابد.

دلایل استفاده از روف گاردن

دلایل استفاده از روف گاردن

روف گاردن ها سبب کاهش جزیره گرمایی در شهر ها می شوند.
گیاهان سبر باعص از بین رفتن ذرات موجود در هوا و همچنین باعث تولید اکسیژن می شوند و باعث به وجود آمدن سایه می شوند. همچنین روف گاردن تا دوبرابر سقف های سنتی در برابر گرمای شدید مقاوم هستند.

انواع مدل های روف گاردن

روف گاردن ها در حالت کلی به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت اند :

  1. بام سبز گسترده
  2. بام سبز متمرکر
  3. بام سبز مودولار

اجرای روف گاردن

اولین عامل مهم که در اجرای روف گاردن برای هر پشت بام به آن دقت کرد شرایط آب و هوایی آن منطقه است و بعد از آن باید انتخاب کرد که از کدام نوع روف گاردن برای پشت خود می خواهیم اجرا کنیم چرا که هر یک از مدل های روف گاردن روش ها و سبک های خود را دارند.

برای مشاهده پروژه های اجرا شده کلیک کنید

مزایای روف گاردن

  • روف گاردن دارای جذابیت خاصی به ساختمان می بخشد
  • باعث کاهش آلودگی هوا و تولید اکسیژن
  • عایق صوتی
  • بام سبز در برابر سرماو گرما عایق خوبی به شمار می آید
  • ایجاد فضای دل نشین و ایده در پشت بام خانه یا آپارتمان

معایب روف گاردن

  • هزینه بالا اجرای روف گاردن
  • در فضا های کوچک امکان احداث بام سبز وجود ندارد
  • در صورت عدم تحمل وزن روف گاردن توسط سقف باعث نشست آن می شود
  • از هر نوع پوشش گیاهی نمی توان بهره برد
  • وزن بالای روف گاردن
  • نفوذ ریشه های گیاهان در سقف
  • متفاوت بودن شرایط نگه داری روف گاردن با توجه به نوع طراحی آن
  • محدود بودن گیاهان به ظروف
  • مشکل آب رسانی پایدار

نکات مهم در ساخت روف گاردن

  • گیاه مناسب روف گاردن
  • فضای سبز روی پشت بام
  • آبیاری اتوماتیک روف
  • نورپردازی فضای سبز پشت بام
  • زیر سازی مناسب
  • کف سازی مناسب
  • تجهیزات جانبی پشت بام

طراحی روف گاردن

بام سبز ها در اصل استفاده ی هوشمندانه و عاقلانه از فضای غیر قابل استفاده پشت بام ها می باشد که محل جدید و دل نشین را برای ساکنین ساختمان را فراهم می کند. این امر در کشور های اروپایی و آمریکایی از سالیان پیش اجرا می شوده که با توجه به فوایدی که به همراه خود دارد مورد توجه مهندسان مشاور و معمار در کشور ما نیز قرار گرفته و اجرا می شود.

طراحی روف گاردن

طراحی روف گاردن

حرف های رایج غلط بین مردم درباره روف گاردن

باغ بام مستعد نشست هستند

مدارک بسیار کمی وجود دارد که نشان می دهد روف گاردن ها نشستی داشته اند. واقعیت امر این است که روف گاردن ها توسط یک غشای ضد آب بر روی سقف اجرا می شود محافظ می کند، به طور خلاصه می توان گفت که اگر به درستی غشا ضد آب اجرا شود هیچ گونه نشتی وجود ندارد.
بام سبز باعث به وجود آمدن مشکلات ساختاری می شود
در ساختمان های جدید، اگر از قبل قصد احداث روف گاردن وجود داشته باشد میزان باره وارده از طریق روف گاردن توسط مهندسان معمار و سازه محاسبه می شود تا در آینده هیچ گونه مشکلی را به وجود نیاورد

قیمت اجرای روف گاردن

هیچ شخص یا شرکتی نمی تواند قیمت دقیق و ثابتی برای بام سبزی که طراحی نشده است را بیان کنید. قیمت اجزا بام سبز به عواملی بسیاری از جمله : نوع پروژه، محل پروژه، نوع کف، تعداد گلدان ها و… بستگی دارد که بعد از رویت محل پروژه و طراحی برای محل مورد نظر قیمت اجرایی به دست می آید.
شما می توانید برای به دست آوردن قیمت تقریبی با مراجعه حضوری یا غیر حضوری به دفتر شرکت ایران روف گاردن اقدام نمایید.

انواع کلاس های روف گاردن

مدل های ذکر شده در انواع مدل های روف گاردن، به نام های گسترده، متمرکز و مودولار در کلاس های زیر خلاصه می شود.

مشخصات روف گاردن کلاس A

کف بام : موزائیک یا سنگ
فضای مرکزی : پوشش چمن طبیعی
فضای اطراف : پوشش گیاهی طبیعی و شمشاد
نحوه اجرای فضای سبز : عایق کاری و زهکشی
جنس مبلمان : ترموود
دارای آلاچیق یا سایبان
نورپردازی : چراغ محوطه و نور مخفی

مشخصات روف گاردن کلاس B

کف بام : ترموود
نحوه ی اجرای فضای سبز : باکس ترموود و گلدان
فضای اطراف : پوشش گیاهی طبیعی و کاج
نحوه اجرای فضای سبز : عایق کاری و زهکشی
جنس مبلمان : حصیر و چرم
دارای آلاچیق یا سایبان
نورپردازی : چراغ محوطه

مشخصات روف گاردن کلاس C

کف بام : ترموود پلکانی
نحوه ی اجرای فضای سبز : باکس ترموود پلکانی
فضای اطراف : گل گیاه طبیعی
نحوه اجرای فضای سبز : عایق کاری و زهکشی
جنس مبلمان : ترموود
دارای آلاچیق یا سایبان
نورپردازی : چراغ باغی و نور مخفی

روف گاردن ارزان

روف گارد ارزان یکی از بهترین روش های برای کسانی هست که قصد اجرای بام سبز را دارند. باغ بام به راحتی قابل اجرا بود ولی بهتر است که قبل از اقدام به این کار با کارشناسان شرکت های معتبر که در این زمینه فعالیت می کنند مشاوره ای بگیرید چرا را که شما را به راحتی راهنمایی کرده و باعث می شوند که به هدفتان به راحتی برسید.

روف گاردن ارزان

روف گاردن ارزان

ئر اجرای روف گاردن المان های زیادی وجود دارد که در اجرا مورد استفاده قرار می گیرد که باعث به وجود آمدن قیمت های متفاوت می شود. شما می توانید با انتخاب المان مناسب و متناسب با بودجه ی خود یک روف گاردن ارزان را در پشت بام خود احداث کرده و از آن لذت ببرید.

ویژگی احداث روف گاردن

باغ بام با پوشش گیاهی که سقف خانه ایجاد می کند با عث می شود که حداقل آب باران روانه فظلاب شود و بیشتر این آب به خود اکوسیستم بر میگردد از طرفی هم باعث کاهش آلودگی هوای شهر می شود یعنی در واقع با دفع کربن موجود در هوا و پس دادن اکسیژن به محیط اطراف باعث پاکسازی هوا می شود. همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کرده امی یک نوع عایق صوتی و حرارتی به حساب می آید.
در صورتی که فضای بالا بم را با شیشه پوشانده باشیم انرژی خورشید را به خود جذب کند و تولید انرژی کند و همچنین این باغ در بالا یک سطح ضد آب احداث شده ان که مانع از نشت آب به سقف پایین خود می شود.

عایق روف گاردن

یکی از حساس ترین و مهم ترین نکاتی در اجرای روف گاردن باید دقت کردن نوع عایق بندی آن است که به فضا های دیگر نشتی نداشته باشد. اگر در صورتی که عایق بندی مناسبی و استانداردی برای آب باران صورت گرفته باشد دیگر نیازی به اجرای عایق بندی دیگری نیست.
توصیه ما به شما استفاده از دو لایه ایزوگام به صورت عمود بر هم است و بهتر است در نقاطی مانند جان پناه ها، ونت ها و لوله های خروجی که دارای شکستی هستند ابتدا از یک لایه قیرگونی استفاده شود و بعدا از ایزوگام استفاده شود.

تجهیزات روف گاردن

از آنجایی که افراد و شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می نمایند، ترکیب بندی درست این تجهیزات در زیبای محیط تاثیر بسیاری دارد که می توان از این تجهیزات به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبنما
  • آلاچیق
  • سایبان
  • پرگولا
  • نرده
  • و…

سان روم گاردن چیست

در حال حاضر کمتر خانه دیگر دارای فضای کافی برای طراحی یک باغ زیبا در اطرافشان را دارند. بهترین کاری که در چنین مواقعی می توان انجام داد ساخت یک سام روم گاردن یا طراحی و اجرای یک فضای سبز دلنشین در سقف ساختمان که به آن روف گاردن می گویند.
سان گاردن ها ولی یک اتاق متصل به ویلا می باشد به طوری که از دیگر فضا ها سوا می باشد، که بستگی به اقلیم و شرایط دیگر مواد و تجهیزات گوناگونی در ساختارشان مورد استفاده قرار می گیرد.

سان روم گاردن چیستر

سان روم گاردن چیست

تفاوت روف گاردن با ساف گاردن

از نظر ساختاری این دو تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند، سام گاردن ها بر خلاف روف گاردن ها که در پشت بام ها ساخته می شوند سام گاردن ها در فضای بسته ای از شیشه ایجادو طراحی می شوند و به محل خاصی از ویلا متصل می شوند و سام گاردن ها شما را با فضای خارج از ویلا را با فضای داخلی ویلا متصل می کنند.

گیاهان مناسب روف گاردن کدام ها هستند

از نظر ما بهتر است که از گیاهان بومی خود آن منطقه استفاده کرد چرا که با شرایط اقلیمی و محیطی منطقه احداث خوی گرفته است و مشکلات زیادی بابت نگه داری و حفظ آن ها وجود ندارد و از این رو باید از گیاهانی استفاده شود که همیشه سبز بوده تا طراوت و شادابی کامل در تمام فصول سال را دارا باشد.
از جمله نکاتی که باید در انتخاب گیاهان روف گارد باید در نظر داشت عبارت اند از:
از گیاهانی که در برابر گرما مقومت بالایی دارند استفاده کنید
گیاهان محلی شهر خود را تهییه کنید
از درخچه ها و بوته های تزئینی شهر خود استفاده کنید

کلام آخر

ما در این مقاله سعی داشتیم تا تمامی اطلاعاتی را که شما باید در مورد روف گاردن بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد طراحی و اجرای یک بام سبز زیبا دارید حتما با مشاوران موجو در این کار تماس بگیرید شرکت ایران روف گاردن آماده ارائه مشاوره رایگان در تمامی ایام سال برای هم وطنان عزیز ماهست.

 

منبع : ایران روف گاردن

  • ۰۲/۰۵/۱۴
  • alireza roshani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی